Поспішиш – в копійку влетиш

Марія Кикилюк з с.Устя все життя пропрацювала медиком, справі віддавалася сповна, тож за свою професійну вірність та вислугу років на нелегкому поприщі удостоїлася пільги на оплату послуг з газопостачання. Держава подарувала трудівниці села 190 куб.м. блакитного палива, які сім’я вправі використовувати щомісяця безоплатно. Як на сьогоднішні тарифні мірки, такий «жест ввічливості» – неабияка підмога сімейному гаманцю, і родина Марії Михайлівни старалася вкластися в заявлені норми споживання.

  • Рідним наказувала економити, бо за розцінками на комунальні послуги не вженешся. Коли не вистачало тепла, підтоплювали дровами, але розмір пільги не перевищували, – розповідає Марія Кикилюк. – А тут, як сніг на голову, дізнаюся, що маю борг у сумі майже півтисячі гривень і тягнеться він з грудня минулого року. В «Хмельницькгазі» пояснили, що нарахування відповідної суми здійснено за 10 останніх днів згаданого місяця, оскільки платіж мною був проведений передчасно, 21 грудня, а отже, витрати газу за цей період визначалися автоматом на загальних умовах.

Жінка не може змиритися з цим неприємним фактом, вини своєї не розуміє: як попередня проплата за комуналку могла призвести до такого досадного інциденту? Тому звернулася до нашого часопису, аби газета допомогла їй розібратися, звідки «ростуть ноги».

У Центрі обслуговування клієнтів ПАТ «Хмельницькгаз» запевняють, що, на жаль, такі випадки непоодинокі, а люди потрапляють в списки боржників через власну необачність.

  • Згідно з Кодексом газорозподільних систем, побутовий споживач зобов’язаний щомісяця станом на 1 число знімати фактичні показники лічильника газу та протягом п’яти діб (до 5 числа включно) подавати їх оператору. Особлива вимога відчитатися за розмір використаного газу стоїть перед пільговиками та субсидіантами, аби держава могла відшкодувати витрати перед постачальною організацією. У разі передчасного інформування про кількість спожитого енергоресурсу, як в нашому випадку, об’єм використання газу за непрозвітовані дні обчислюється програмою в автоматичному режимі відповідно до планових обсягів споживання, – розповідає старший менеджер з роботи з клієнтами ЦОК Олег Горевич.

Незнання законів не звільняє від відповідальності. Тут ця загальновідома формула показала себе у всій своїй красі. Будьте пильними, дослухайтеся до рекомендацій – це застрахує вас від клопотів та неприємностей.

Тому фахівець вкотре наголошує на тому, щоб не зловживати термінами подання показів лічильника, аби не спіймати облизня, як це трапилося з нашою героїнею. Водночас він не відкидає різних життєвих обставин, які можуть завадити вкластися в потрібні строки.

  • На такий випадок хочу сказати, що в Центрі можна врегулювати ці питання наперед. Ми йдемо назустріч клієнтам, аби убезпечити їх від подібних казусів, – підкреслює Олег Григорович.

Також старший менеджер нагадує, що споживачі для себе можуть обрати найзручніший спосіб подання показів лічильника газу, зокрема надіслати SMS на 7104, зареєструватися на сайті 104.ua та внести дані в Особистому кабінеті, зателефонувати до контакт-центру за номером 038-274-21-04 або ж надіслати листа на адресу contact@km.104.ua.

Юлія ЛІЧКЕВИЧ.

Поділитися в соціальних мережах

Додати коментар