Хто загнуздає ціни?

Автор: | Опубліковано Гумор Немає коментарів

Щось дивне й незрозуміле твориться в нас із цінами. Вони мають властивість суттєво впливати на психіку і настрій покупців, доводячи їх, пересічних громадян, у яких в кишенях грошей негусто, іноді й до шокового стану. Бо реклама про різкий обвал цін на товари, яка підморгує із вітрин магазинів і маркетів неоновими вогнями, – не що інше, як загравання із покупцем. Хитрі рекламодавці, випускаючи кольорові буклети на цю тему, закреслюють стару ціну, а натомість малюють нову, значно нижчу. На холодильники, телевізори, побутову хімію, продукти харчування тощо. Мовляв, кваптеся до нас, ми вас обслужимо по вищому розряду і матимете від придбаних товарів велику економію в сімейному бюджеті. Для цього проводяться спеціальні акції. Купили кілька товарів на зазначену суму, а вам за це «світить» подарунок – один із них дається безкоштовно. Наприклад, купуєте 2 кілограми шашлику – і отримуєте в подарунок кетчуп.

Пенсіонер Іван Тихенький спробував якось щастя в такій благодійній акції. Повірив закресленій ціні на пиво Taller і клюнув на нову, на кілька гривень меншу. «Заодно, – подумав, – уважу й свою половину, себто дружину, яка теж одержує куценьку пенсію». Для неї, домогосподарки, викупив по дешевій ціні гостру приправу для домашніх страв – кетчуп. Підійшов до каси, розплатився. Молоденька й дуже симпатична касирка побажала їм з жінкою смачного та запросила заходити до них частіше.

Пенсіонер, звісно, тепло подякував за гостинний прийом та оперативне й культурне обслуговування. Глипнув уже вдома на виданий йому на руки чек і ледь не заматюкався. Там значилося, що за пиво й кетчуп він заплатив за старою ціною.

Спробував з’ясувати причину непорозуміння. То йому в магазині популярно роз’яснили, що гроші потрібно рахувати, не відходячи від каси. Тим паче, що розрахунок з ним проведено правильно, бо акція на той день уже закінчилася.

– То чому я, – здивувався ошуканий покупець, – про це нічого на знав?

– Вибачте, – усміхнулися Івану Тихенькому, – маленька накладка в роботі вийшла. Служба, яка відповідає за проведення акції, трохи запізнилася й забула своєчасно рекламу з цінами зняти.

З того часу Іван Тихенький дав собі слово бути пильнішим до подібних акцій. Зробив навіть зауваження одній продавчині, котра торгувала на тротуарі, прямо із землі, помідорами та виноградом, що категорично заборонено. Вона до ящика зі своєю продукцією приліпила папірець з написом «Акція», пояснюючи, що її товар коштує трохи дешевше, ніж у конкурентів, що стоять поруч. Бо вона, мовляв, іде назустріч покупцям, у яких проблеми з грошима.

Найбільше галопують ціни, як незагнуздані коні, на центральному та оптовому ринках Кам’янця-Подільського. Там частенько можна почути обурені голоси покупців:

– Курячі яйця чомусь знову стали золотими. Здається, нещодавно купував їх по 13-14 гривень за десяток. Нині ж на лотках красуються нові ціни – 24-25 гривень. А за десяток домашніх доведеться викласти аж тридцять гривників.

– А спробуйте купити за прийнятною ціною м’яса чи сала. Дзуськи! Ціни космічні. Кіло сала мені пропонували купити за 80 гривень. Сказитися можна! Та ж історія і з ковбасними та м’ясними виробами. То я, підрахувавши свої можливості, перейшов на ліверку…

– А я люблю курячу печінку. Та й на неї ціни останнім часом різко підскочили. На оптовому ринку просять за кілограм майже 60 гривень. На центральному ще дорожче.

– Різко підскочили ціни на помідори, огірки, яблука – майже вдвічі…

– І на все це влада дивиться крізь пальці. Бо їм, високопосадовцям, це не болить і не пече. У них грошви кури не клюють. Вперто лізуть вгору ціни на промислові товари, одяг та взуття… То хто ж, питається, загнуздає галопуючі ціни? Хто наведе порядок?

– Таке, куме, питаєте! Хіба ж не видно й не зрозуміло, що немає в нас у державі толкового хазяїна, який би по-справжньому уболівав за інтереси простого трудового народу. І команди такої в Президента немає.

Наслухаєшся таких розмов – аж руки опускаються. І настрій катастрофічно падає. А також зникає й віра у зміни на краще.

Все частіше молоточком у голову стукає перевірений життям вислів: «Дожилися до ручки».

                                                                                                                                                                                                                                                      Борис УРОДА.

P.S. Настрій дещо піднявся після свіжої новини: ціна на ринку на ходовий товар – цукор – знизилася з 18 до 16 гривень за кілограм. Дрібниця, здається, а все одно приємно.

 

Додати коментар