Про дітей, прийомні сім’ї та делеговані повноваження
«Не той господар, що збере господарство, а той, що готове задержить», — повчає народна мудрість. Не словом, а ділом цей мудрий вислів під час чергового виїзного засідання колегії райдержадміністрації підтвердила й жінка-господиня, голова Рудської сільської ради Тетяна Криворучко. Вправність сільської голови, її хазяйновитість вже з перших кроків підмітило й керівництво району, схвально оцінивши її роботу в благоустрої території довкола Будинку культури, свіжий ремонт і порядок всередині приміщення де власне й відбувалося зібрання…
Засідання відбулося 29 червня в с.Руда під керівництвом голови районної державної адміністрації Василя Сукача. В ньому взяли участь перший заступник голови райдержадміністрації Маріанна Великохатько, заступник голови райдержадміністрації Микола Чумак, заступник голови районної ради Віктор Кривак, начальники структурних підрозділів райдержадміністрації, голови сільських та селищної рад району.
Розглядалися питання про роботу районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, служби в справах дітей райдержадміністрації протягом 2016 року, діяльність виконкому Рудської сільської ради щодо здійснення делегованих повноважень. Також затвердили план роботи райдержадміністрації на ІІІ квартал.
Так, директор РЦСССДМ Іван Правник поінформував, що за станом на 31 грудня 2016 року в цьому закладі працювало 17 фахівців із соціальної роботи, які закріплені за населеними пунктами району. В банку даних сімей, які перебувають в складних життєвих обставинах, зареєстровано 373 родини, я яких виховується 652 дитини. Впродовж звітного періоду фахівцями із соціальної роботи здійснено оцінки потреб 1037 сімей.
Центр надав соціальний супровід 155 сім’ям і 15 особам, 882 родини одержали соціальні послуги за карткою отримувача послуг. Важливо, що фахівці з соцроботи задовольнили клопотання 15 сімей щодо працевлаштування, а 11 дітей з сімей, які перебувають в складних життєвих обставинах, влаштували на навчання. 101 родині за їхніми зверненням надано підтримку щодо отримання допомоги в лікуванні. Також Іван Григорович зазначив, що за зверненням центру було направлено на оздоровлення 26 дітей в літні оздоровчі заклади, 534 сім’ям посприяли у вирішенні житлово-побутових проблем, приведено в належний санітарно-гігієнічний стан житло 634 родин, надано допомогу в оформленні субсидій 937 сім’ям. Спільно з представниками сільської ради провели перевірку підготовки до опалювального сезону в 312 сім’ях, а 89 родинам посприяли в отриманні твердого палива.
Не менш важливим напрямом діяльності соціальних служб є робота з прийомними сім’ями і дитячими будинками сімейного типу. Зокрема, за станом на 1 січня 2017 р. в районі функціонувало 7 прийомних сімей, в яких виховується 18 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також 2 дитячі будинки сімейного типу, в яких перебуває 14 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Таким діткам забезпечують літнє оздоровлення, а для батьків-вихователів організовуються спеціальні курси, практичні заняття, тренінги щодо підвищення виховного потенціалу.
Також Іван Григорович доповів й про співпрацю з центральною районною лікарнею, роботу з внутрішньо переміщеними сім’ями і учасниками АТО. Зокрема, торік до центру соціальних служб надійшло 2 повідомлення про намір відмови від новонароджених. Наразі діти перебувають на обліку служби в справах дітей для усиновлення. Завдяки співробітництву з ЦРЛ 2016 року 16 вагітним було надано 48 консультацій з приводу документів для отримання соціальних виплат, набуття навичок відповідального батьківства, догляду за новонародженою дитиною тощо. Щодо учасників АТО, то соціальними службами району надано консультації щодо психологічної підтримки захисників і членів їх родин. Здійснено 30 оцінок потреб сімей і 13 оцінок потреб учасників АТО для надання психологічної підтримки. Взято під супровід 17 сімей і 13 атовців, з яких усі «вибули» з позитивним результатом (надано психологічну підтримку, вирішено соціально-побутові проблеми, оформлено грошові виплати). 4 сім’ям надано допомогу в отриманні безкоштовного твердого палива. Також 14 учасників АТО направлено в Хмельницьке обласне управління соціального захисту населення для отримання одноразової матеріальної допомоги.
Про роботу виконкому Рудської сільської ради доповіла голова місцевої громади Тетяна Криворучко. Так, на ввіреній їй території розташовано три населених пункти — Руда, Гаврилівці, Цвіклівці Перші. За станом на 1 січня 2017 року чисельність населення Рудської сільради становила 1862 особи (Руда – 701 особа, Гаврилівці – 744, Цвіклівці Перші – 417 осіб). З початку року на території сільської ради народилася 1 дитина, померло 13 людей.
За 2016 рік дохідна частина бюджету сільської ради по загальному фонду з врахуванням уточнень виконана на 104%, при запланованих 1822 тис.грн. фактично надійшло 1894,4 тис.грн., тобто на 72,4 тис.грн. більше призначень, із них по власних надходженнях (без врахування трансфертів) виконання забезпечено на 106,8%, при запланованих 1197,8 тис.грн. фактично надійшло 1279,6 тис.грн., тобто на 81,8 тис.грн. більше призначень.
Позитивним фактором наповнення бюджету є позапланові надходження в сумі 0,1 тис.грн. по державному миту та значному перевиконанню по єдиному податку в сумі 228 тис.грн. (найбільше по єдиному податку від сільгоспвиробників, а саме ТОВ «Енселко-Агро» в поточному році збільшило надходження на 173,6 тис.грн. в порівнянні з минулим роком).
Варто зауважити, що в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв’язку благоустрій населених пунктів потребує поліпшення. Проїжджу частину вулиць необхідно ремонтувати, хоча заклади культури та освіти перебувають у задовільному стані. Усі населені пункти сільської ради охоплені автобусним сполученням.
На території Рудської сільської ради функціонують 4 освітні установи — Рудська ЗОШ І-ІІ ст..; дошкільний навчальний заклад с.Руда; Гавриловецький НВК ім.В.В. Васільцова – Героя Небесної сотні у складі ЗОШ І-ІІ ступенів та ДНЗ; Цвікловецький НВК «ЗОШ І-ІІ ст., ДНЗ».
Ольга ОЛІЙНИК.