Шалений виграш за відповідь на просте запитання! Але для цього придбайте непотрібні речі за завищеною ціною

Знайома ситуація: яскраве оголошення в газеті пропонує сотні тисяч призового фонду або автівку за розв’язання елементарного завдання рівня «вгадайте слово з трьох букв». І робиться це зовсім не тому, що хтось добрий вирішив роздати народу свої нажиті непосильною працею заощадження. Такі оголошення розміщаються лише заради того, аби отримати поштову адресу та інші контактні дані наївних або зневірених громадян, які надсилають за вказаною адресою правильну відповідь, сподіваючись виграти обіцяне, а відтак вибратися зі злиднів.

Як це працює

На наступному етапі починає діяти власне поштова схема. «Щасливчикові» несподівано приходить поштою яскраво оформлений лист, в якому від імені «директора компанії» або якоїсь спеціально створеної комісії урочисто повідомляється, що він і саме він – єдиний переможець. І для того, щоб отримати 100, 200, 300 тисяч гривень (папір все стерпить) головного призу, залишилося зовсім небагато, практично нічого. Потрібно просто замовити товар з доданого до листа каталогу. Мовляв, ви, звичайно, персонально відібраний єдиний переможець, але без квитанції про оплату товару ваш лист «буде відбраковано на етапі комп’ютерного сортування».

По цьому колу довірливу людину можуть прогнати кілька разів. Природно, ніяких сотень тисяч вона не отримає. Переписка щоразу просто відновлюватиметься, як ні в чому не бувало. Будуть нові «призи», «премії» і навіть «почесна нагорода за заслуги» кращому клієнту. І нові й нові замовлення, обов’язкові для їх отримання. Фірми, які цим займаються, постійно змінюють назви і підходи, але суть залишається.

Що це там дрібненько написано?

І найцікавіше: «У рекламних матеріалах «ГОЛОВНИЙ ПЕРЕМОЖЕЦЬ», «ЄДИНИЙ ПЕРЕМОЖЕЦЬ» є одним із засобів проведення маркетингового дослідження і не є критерієм вибору серед інших клієнтів для вручення призів». Тобто всі головні, всі єдині, і ніхто нікого не обманює. Оскільки там, на тому ж папірці, дрібним шрифтом написано: ми попереджали! Там же, ще дрібнішим шрифтом – посилання на інтернет-сторінку з детальними правилами акції. Які передбачають, зокрема, згоду «клієнта» на використання компанією його особистих даних, аж до фотографії, на свій розсуд. А що, ми попереджали – посилання ось. Лупа, аби розгледіти букви, є?

Безкоштовний сир лише у мишоловці

Над жертвами поштових маркетологів можна, звичайно, просто посміятися – мізків, мовляв, немає, самі винні. Ось тільки коли дивишся в очі літньої й не дуже здорової жінки, яка позичає гроші на їжу, бо убога пенсія вже «скінчилася» через ось цих заповзятливих хлопців, які добре вивчили психологію і повністю позбавлених совісті, цей сміх застряє в горлі.

У подібних справах зазвичай дуже важко довести склад злочину. Людям потрібно уважно читати все, що написано дрібними літерами в тих документах, які їм надсилають. Адже нерідко вони самі погоджуються купувати товари поштою в подібних фірм. І ці товари отримують. Тому тут немає ніякого злочину.

Не забувайте, що безкоштовний сир буває тільки в мишоловці.

Підготувала Наталя КАМІНСЬКА.

Поділитися в соціальних мережах

Додати коментар