ДОВІРЯЙТЕ СВОЄМУ ЛІКАРЕВІ

Автор: | Опубліковано Здоров'я Немає коментарів

Є така фраза: «Google поставить вам 100 тисяч діагнозів, лікар – лише один, зате правильний». Тільки лікар знає методи вивчення скарг, може детально проаналізувати історію хвороби й виловити важливі події з життя пацієнта.

Ось для прикладу простий випадок. Зателефонувала знайома з проханням допомогти: «У мами сильний кашель і задишка. З’явилися після перенесеної рік тому пневмонії. Кілька разів зверталася до лікарів. Терапія, спрямована на лікування кашлю, результатів не дала. Кашляє дуже сильно, задихається… Що робити?».

Після відповідей пацієнтки на мої численні запитання про хворобу та життя загалом виявилося, що жінка має кашель нападоподібний, надсадний, без мокротиння, лише перебуваючи в горизонтальному положенні, тому він триває всю ніч, удень напади бувають украй рідко. Задишка не турбує. Зрозуміло, що це не серце й не легені.

Такий кашель найчастіше спостерігається за синдрому постназального затікання (слиз із носа стікає по задній поверхні глотки й провокує кашель) або ГЕРХ (гастроезофагеальна рефлюксна хвороба), коли їжа зі шлунка закидається в стравохід і рефлекторно виникає кашель. У пацієнтки є виразка шлунка й немає хронічних захворювань ЛОР-органів (вухо-горло-ніс). Ось і склався пазл! Після тижневої терапії, спрямованої на лікування шлунка та стравоходу, пацієнтка перестала кашляти. Вдалося допомогти їй відразу, уникнувши безлічі непотрібних обстежень.

Питання, які виникають у лікаря, – перший найважливіший метод діагностики. Аналізуючи ваші відповіді, він складає загальну картину попереднього діагнозу та план подальшого обстеження. Тому важливо правильно викладати свої скарги лікареві. Ось кілька простих порад:

  • виділіть скаргу, яка турбує вас найбільше, тобто те, що змусило вас звернутися по допомогу;
  • описуючи свій стан, не намагайтесь користуватися медичними термінами; чітко й конкретно відповідайте на запитання. Лікар може уточнювати, перепитувати. Ваше завдання – дослуховуватися, що саме запитують;
  • говоріть правду, нічого не приховуючи; докладно розповідайте, що саме турбує, коли виникли прояви, як гостро, як довго, постійно чи періодично, що їх полегшує, а що посилює. Інакше – неправильний діагноз, зайві обстеження, марно витрачений час і неправильно підібрана терапія;
  • розповідайте все, а не тільки те, що вважаєте важливим. Ваше тіло – цілісний організм, усі процеси в ньому взаємопов’язані. Збій в одній із систем спричиняє таку низку проблем, про яку більшість пацієнтів навіть гадки не має;
  • інколи пацієнт намагається перевірити кваліфікацію лікаря, не показуючи попереднього обстеження. Це величезна помилка! Таким чином він робить гірше тільки собі: приховує перебіг захворювання й уповільнює діагностичний пошук. Також не приховуйте інших своїх хронічних захворювань. Якщо лікар не спитав, скажіть самі.

Довіряйте своєму лікареві!

Кіра ПИСАРЕВСЬКА, кардіолог.

Поділитися в соціальних мережах

Додати коментар