Шукав субсидію – відкопав борг

Автор: | Опубліковано Суспільство Немає коментарів

Драконівські тарифи женуть жителів Кам’янеччини за субсидіями в соцзабези. Вже довгий час рятується державною допомогою і мешканець міста Віктор Л., призвичаївся, що субсидія перераховується автоматично, тому й у вус не дув. Та тут як сніг на голову – «листи щастя» в дверях з повідомленнями про борги за житлово-комунальні послуги. Звідки? Коли ж почав розбиратися, з’ясувалося, що дотація з травня не пролонгована, а причиною тому наявність заборгованості перед ДП «Тепловода» КП «Міськтепловоденергія» в сумі 130 грн.

«Що за «приколи нашого містечка», – подумав чоловік і помчав виясняти всі обставини. Зокрема, чому не отримав від департаменту соціального захисту населення міської ради повідомлення, адже підрозділ повинен інформувати про непризначення субсидії на наступний термін через прострочену понад два місяці заборгованість з оплати послуг, і «Міськтепловоенергія» ні про який борг не сповіщала, а про ДП «Тепловода» пан Віктор взагалі ні сном, ні духом, адже з цим підприємством ніяких договорів на отримання послуг не укладав. Виявилося, що з 2014 року, коли почала діяти «Тепловода», до 1 травня 2017 року кам’янчанину набігло 53 гривні боргу, а вже за три останні місяці аж 77 гривень. Словом, тарифи з червня виросли як на дріжджах.

Заступник начальника відділу соціальних гарантій, компенсацій та у справах сім’ї департаменту соціального захисту населення міської ради Ганна Медведик пояснила, що дійсно, з травня діє новий механізм нарахування субсидій: вони не перепризначаються на наступний період тим родинам, які мають борг за житлово-комунальні послуги понад два місяці, про що неодноразово наголошувалося в ЗМІ. Якщо таке траплялося, то споживачів про це неодмінно повідомляли, користуючись переважно послугами пошти, якою надсилали листи з відповідним текстом. 20% жителів були оповіщені в телефонному режимі. А от з’ясовувати, кому фінансово завинив споживач та на яку суму, має вже він сам. Також фахівець запевнила, що це не «смертельно», й на новий термін субсидія нараховується з моменту закінчення дії попередньої в разі сплати заборгованості або укладення договору про реструктуризацію протягом двох місяців з дати інформування про її непризначення, в іншому- з місяця, в якому документально підтверджено сплату заборгованості або заключено договір.

За словами Ганни Володимирівни, найчастіше кам’янчани фінансово завинили саме перед ДП «Тепловода» КП «Міськтепловоденергія». Аби зорієнтуватися в питанні, ми звернулися до директора підприємства Валерія Єленчака, адже й наш співрозмовник стикнувся з цією проблемою та нарікав на відсутність договірних відносин з організацією, тому ставить під сумнів правомірність нарахувань за послуги «Тепловоди», опираючись на Закон «Про житлово-комунальні послуги».

— Наше підприємство виокремилося в дочірнє КП «Міськтепловоденергія» з метою технічного обслуговування та поточного ремонту внутрішньобудинкових інженерних мереж опалення, гарячого, холодного водопостачання та водовідведення в кінці 2013 року. Про його створення та необхідність укладання договорів інформувалося в місцевих медіа. Але й за умови непідписання угоди окремими громадянами ми не можемо залишити мережі будинку без догляду, тим більше не зреагувати в разі аварійної ситуації. Відповідно й розрахунки за наданий сервіс проводяться всім, – пояснив Валерій Леонідович.

Прокоментував ситуацію також юрист Іван Громик, роз’яснивши, що відсутність договору не припиняє надання житлово-комунальних послуг, а відтак не тягне за собою ануляції заборгованості за них.

                                                                                                                                                                                                                                               Юлія ЛІЧКЕВИЧ.

 

Поділитися в соціальних мережах

Додати коментар