НОВІ ТАРИФИ: 10 ЧИ 13
4 липня знову обраний (попередній, Ігор Рудьковський, залишив посаду у зв’язку з сімейними обставинами) голова правління бригад перевізників Кам’янець-Подільської громади і голова спілки перевізників нашого міста Микола Чайковський зібрав журналістів на брифінг для того, щоб розповісти про ситуацію, яка склалась з тарифом на перевезення приватним маршрутним транспортом.
На зібранні були присутні також бригадири приватників. За словами Миколи Станіславовича, ще з січня приватні перевізники подали заявку на коригування тарифу. Спочатку мова йшла про 14 гривень, але пізніше, уже в травні, перевізники переглянули свої вимоги до 13 гривень. З огляду на збільшення вартості пального за останні місяці приблизно в два рази, вищезазначену суму приватники вважають наразі цілком обґрунтованою. Тому, зазначив голова правління, ніякі 17-18 гривень за проїзд, як пишуть у соціальних мережах, зокрема і на сторінці у Фейсбуці Кам’янець-Подільської міської ради, вони ніколи не вимагали.
Останнього разу, коли бригадири перевізників прийшли до міської ради, щоб обговорити питання зміни тарифу з міським головою Михайло Посітком, їх навіть не пустили до будинку. Дещо пізніше вони таки змогли поспілкуватись із заступником завідувача відділу пасажирських перевезень Ігорем Янчуком, який повідомив, що наразі розглядається питання затвердження на наступній сесії міськради вартості проїзду в маршрутках у розмірі 10 гривень. Майже одночасно питання про зміну тарифу за проїзд на відповідну суму з’явилось і на сайті міськради серед інших, які будуть розглядатись на черговому засіданні сесії Кам’янець-Подільської міської ради. Перевізників така цифра категорично не влаштовує. Микола Станіславович навів як приклад інші міста. У Львові проїзд коштує 15 гривень, в Хмельницькому – 12 гривень, а в Шепетівці і в Старокостянтинові – 14 гривень. Також він назвав безпідставною спекуляцією те, що в місті значно збільшився пасажиропотік за рахунок переселенців, і це певним чином компенсує збільшення витрат на здійснення перевезень. На його думку до міста не тільки багато людей в’їхало, але й багато виїхало, отже на середню кількість пасажирів це мало вплинуло.
Оскільки водії не хочуть далі працювати собі в збиток, уже найняли адвокатську контору, яка буде відстоювати їхні інтереси. Не розуміють вони і звідки взялась сума в 10 гривень. Тому з нетерпінням чекають сесії, щоб почути аргументи міської влади і викласти свої, які, як вони вважають, є більш переконливі. Адже, між іншим, тариф для комунального транспорту згідно з проєктом рішення міськради збільшується з 5 до 7 грн. Це при тому, що комунальники, каже Микола Станіславович, повністю знаходяться на забезпеченні міського бюджету.
Як би там не було, але перевізники налаштовані добиватись свого всіма законними способами, вважаючи запропонований міської владою тариф збитковим і несправедливим по відношенню до них.
У свою чергу ми поцікавилися й думкою містян, яким часто доводиться користуватися послугами міських маршруток.
Наталія ЧУБАТЮК: «Маючи бажання зекономити кошти, можна пішки пройтись або скористатися комунальним транспортом, який ходить згідно із графіком. А 10 грн – нормальна ціна, враховуючи підняття цін на ПММ та запчастини».
Ліза КОРЧОВА: «Не видно кінця і краю… Маршрутки дійсно стали ходити рідше, а ті, що курсують, їдуть набиті».
Валентина ОЛИНЕЦЬ: «А що, може хтось комусь зарплату підняв? Їм не сходиться, а нам сходиться? Вже набивають повні маршрутки, і все одно мало. Подивіться, на чому перевізники возять людей: старі, брудні недобитки, які потрібно зі скелі пускати, а не людей возити. Їдеш, і таке враження, що зараз щось відвалиться в машині. Це жах!».
Олександр ВИННИЧУК: «А я вимагаю зарплати 30 тисяч, щоб я міг оплатити всі ціни, які піднімаються. І не треба тут розповідати про те, що маршрутчикам треба сім’ї годувати, все піднялося майже в два рази, а зарплата та ж сама».
Інна ЛІСОВА: «Продовжте графік у вечірній час. Люди працюють до 21.00 і довше».
Станіслав ОРЖЕХОВСЬКИЙ.