Скільки можна?

Автор: | Опубліковано Суспільство Немає коментарів

Газова тема останніх днів добряче зачепила за живе кам’янчан. Люди й так насилу зводять кінці з кінцями з тією комуналкою, але запровадження двох платіжок за газ, що спровокувало черги під сервісним центром та викликало суспільну напругу, – це вже перебір. Тож на семінарі районної організації ветеранів України 5 лютого першим до слова запросили керівника Кам’янець-Подільського відділення АТ «Хмельницькгаз» Якова Гаршта, аби той прояснив ситуацію.

– Абонентська плата за транспортування газу – ніяке не нововведення. Обслуговування мереж, їх ремонт та модернізація, утримання працівників раніше закладалося у загальний тариф. На вимогу третьої енергетичної хартії її лише виведено на окремий рахунок. Для споживачів це в жодному разі не виливається у додаткові затрати. На перший квартал 2020 року ціна газу складала 6,92 грн, відняти доставку 1,044, отримаємо 5,8 грн, які люди сплачують за паливо за січень. Тобто треба розуміти, що тариф не збільшився. Поки триває перехідний період (по березень включно), штрафні санкції за невчасну оплату послуги не застосовуватимуться, однак надалі за борги треба буде віддавати в подвійному розмірі – спробував роз’яснити Яків Йосипович.
Але ці слова важко сприйняти старшим людям, які так важко здобували газифікацію рідних населених пунктів. Не в одній сільській раді громадою збирали кошти на проведення вуличних газогонів, брали в руки лопату, аби нарешті й у себе запалити блакитний вогник. А тепер ще треба платити за власну трубу, не вгавав перший, другий, третій присутній у залі.
Відповідно до кодексу газорозподільчих систем газові мережі вважаються об’єктами з підвищеною небезпекою, тому їх повинні утримувати компетентні служби, інакше вони підлягають відключенню. В свій час у районі було проведено роботу з передачі цих артерій на обслуговування профільного «Хмельницькгазу», що взяло на себе обов’язок підтримувати їх в робочому стані.
– Це все безкоштовно не робиться. В нас ледве затримуються спеціалісти, які за мінімальну заробітну плату в будь-який період доби виїжджають на проблемні ділянки, щоб забезпечити безперебійне постачання. Зауважимо, коли стається аварія, ми більше жодних додаткових рахунків не виписуємо, – підсумував доповідач.
Щоб не виникало заборгованості за використання електроенергії, інший виступаючий, головний інженер Кам’янець-Подільського РЕМу Віктор Хворостовський, нагадав про необхідність подачі показів лічильника в період з 31 по 5 число. Після будуть здійснюватися автоматичні нарахування й абоненти одержуватимуть квитанції зі середньостатистичними цифрами. Для зниження навантаження в центрі обслуговування клієнтів введено додатковий телефон: 5-12-88, за яким громадяни можуть інформувати про своє споживання та робити звірку. Тим, у кого немає телефона та можливості використання інтернету, порадив шукати допомоги у поштарів та органів місцевого самоврядування.
В енергетичному господарстві поки обходяться одним платежем, проте проблемою залишаються відключення світла у селах. З одного боку, до цього призводить застаріла енергетична система, що дісталася нам у спадок від Союзу, Тож немає нічого дивного, що основні засоби на ладан дихають. За інформацією Віктора Георгійовича в районі на сьогоднішній день нараховується понад 10 тисяч дефектних опор повітряних ліній, на налагодження або заміну яких необхідні колосальні кошти.
З іншого боку, електропередачі знаходяться в занедбаному стані через дерева, що вросли в лінію.
– Люди зловживають правилами охорони електричних мереж. Є допустимі норми відстані до наших точок. Від дерева до опори вона має сягати 4 м, але їх ігнорують. Ми звертаємося в сільські ради, проводимо роз’яснювальну роботу й зі свого боку організовуємо безпечне проведення робіт з обрізання гілля. Кожен має зрозуміти, що від цього залежить не тільки чи буде горіти лампочка в домівці, а й людська безпека. Хочу відмітити тут гарну співпрацю з Кам’янською сільською радою, Колибаївською, Жванецькою ОТГ, – наголосив Віктор Хворостовський.
Нічим не порадував присутніх і начальник філії «Кам’янець-Подільська ДЕД» Василь Чорний, який відзвітував про каплю в морі полатаних кілометрів доріг й на перспективу теж не зміг нічого втішного сказати:
– Ми не є самостійною юридичною собою, а функціонуємо як підрозділ «Хмельницькоблавтодору» і займаємося експлуатаційним утриманням доріг. Який план та скільки фінансів нам скинуть згори, відповідно так і працюємо. Самому від людей соромно за Староушицький напрямок, де вже 2 роки нічого не роблено, бо немає за що.
Не в бадьорості духу полишали сесійну залу представники ветеранських осередків району. Вони в передчутті святкування 75-річчя перемоги у Другій світовій війні, але замість того, аби цілком віддатися патріотичному вихованню наступних поколінь, повинні викручуватися, як сплатити за комунальні послуги та не повісити борги собі на шию. Не за таку країну воювали та клали голови наші визволителі.

Юлія ЛІЧКЕВИЧ.

Поділитися в соціальних мережах

Додати коментар