Кам’янецька освіта виходить на нову орбіту

Автор: | Опубліковано Освіта Немає коментарів

Децентралізація освітнього простору, укрупнення шкільної системи та нова українська школа – вітчизняна освіта переживає період реформ. Дещо вже дало свої паростки й шкільна родина відчула зміни на собі, а з деякими нововведеннями школам з нового року тільки звикати жити.

Школи відходять в історію

Повертатися до школи після літнього відпочинку завжди хвилюючий момент. А для частини школярів району він запам’ятається подвійними переживаннями, адже вони підуть здобувати знання в інший населений пункт. Зміна адреси навчання, незвичне середовище, поріг нової школи – таке «велике переселення учнів» відбувається під прапором оптимізації. Ефективне навчання за кілометри від рідної домівки замість малокомплектної школи під боком. Цей ультиматум здійняв супротив не в одному освітньому колективі. Проте школам з наповненістю менше 25 учнів на державну субвенцію не сподіватися, тож ОТГ прощаються з маленькими закладами. За цей період призупинено діяльність Демшинської, Калачковецької, Вихватновецької ЗОШ в Китайгородській ОТГ, Княгинецької – в Колибаївській ОТГ, Абрикосівської – в Гуменцях, інших два навчальних заклади цієї громади, що в Супрунківцях та Великому Заліссі, реорганізовано у НВК у складі ЗОШ І ступеня та ДНЗ й вони стали філіями місцевої опорної школи. Вже цього літа під ніж оптимізації потрапили школи в Жванецькій громаді, де було закрито Цвікловецький та Збручанський навчальні заклади, а Гавриловецьку ЗОШ понижено до І рівня, а в Староушицькій ОТГ закрили Гораївську, Крушанівську та Нефедівську школи. Останньою рішенням двадцять дев’ятої (позачергової) сесії районної ради ліквідовано Підпилип’янську ЗОШ.

Тож у новому навчальному році в районі функціонуватимуть 17 навчальних закладів та 31 – в ОТГ, котрі разом відчинять свої двері зверх 4200 учням, в місті до країни знань вирушать близько 9800 дітей.

Не кількість, а якість

Якщо щось руйнувати, потрібно запропонувати альтернативу. Тож у країні взято курс на створення мережі опорних шкіл. Саме вони мають прийти на зміну моделі «школа на кожне село», що ніяк не встигала за освітніми запитами сучасності. Опорною школою зазвичай стає найбільший та найпотужніший навчальний заклад певної території, де по ідеї продовжуватимуть навчання учні оптимізованих шкіл. Відмітними рисами її є чисельність школярів не менше 200, наявність у її складі філій – збережених у селах шкіл І ступеня, аби наймолодші діти навчалися поруч з домівкою, наявність спортзалу.

  • Забезпечити рівний доступ дітей до якісної освіти, зробити так, аби сільська школа нічим не поступалася міській, – пояснює мету опорної школи начальник відділу освіти РДА Олена Пронозюк. – Суттєвий факт, що держава гривнею націлює місцеві громади на створення таких шкіл, інвестуючи в їхню технічну модернізацію. Кожна опорна школа має бути обладнана сучасними кабінетами фізики, хімії, лабораторіями, комп’ютерниими класами, мультимедійним обладнанням, Wi-Fi, оновленою бібліотекою тощо. З’явиться можливість ефективного використання ресурсів. Вартість навчання одного учня в малокомплектних школах обходилась державі в понад 50 тис. грн., тоді як в повних школах цей показник становить 9 тис.грн.

Першими в районі опорні школи організували Гуменецька ОТГ на базі Гуменецького НКВ «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, гімназія», а далі Колибаївська громада на базі Ходоровецької ЗОШ І-ІІІ ст. Поки що це єдині такі навчальні заклади на наших теренах. Чи не стається так, що дітей закритих шкіл везуть на навчання в найближчі школи, котрі за рівнем сервісу не настільки переважають ті, в яких вони гризли граніт науки до цього часу?

Перший раз – в нову українську школу

Перший дзвоник, що пролунає за кілька днів, дасть початок новій українській школі, яка запроваджується в початковій освіті. 189 першачків району, 277 -ОТГ та 1200 першокласників міста сядуть за парти нестандартної за традиційними мірками альма-матер.

  • Повністю міняється стандарт освіти, суть якого полягає в ключових орієнтирах – визнання та сприяння розвитку талантів кожної дитини, формування компетенцій, необхідних для вирішення життєвих проблем, – говорить Олена Пронозюк, – а методика викладання передбачає широке використання нових ІТ-технологій та мультимедійних, ігрових, діяльнісних засобів навчання. На забезпечення умов НУШ – придбання меблів, дидактичних матеріалів та компютерів – державою виділено субвенцію на суму 778,477 тис.грн та спрямовано співфінансування з районного бюджету в розмірі 100,361 тис.грн. Тільки комп’ютерною технікою перші класи поповняться на понад півмільйона гривень. Також ЗОШ отримали 197 ігрових наборів Six Bricks. 48 педагогів-класоводів пройшли онлайн-курси підготовки до НУШ, а також спеціальний тренінг, які вели регіональні тренери – старший викладач кафедри теорії і методики дошкільної та початкової освіти Оксана Романова та методист РМК з початкової освіти Людмила Столярчук.

Навели «макіяж», оновили «гардероб»

Поряд з підготовкою до реформи навчальні заклади активно ремонтували, аби ті зустріли своїх вихованців при параді. Як інформували у відділі освіти РДА, на цей час здійснено поточний ремонт актового залу Кадиєвецької ЗОШ на суму 150 тис.грн, 100 тисяч з яких адресовано Кадиєвецькою сільською радою, завершено капітальний ремонт приміщень навчальних кабінетів для інклюзивно-ресурсного центру на базі Довжоцького НВК на суму 250 тис.грн, замінено біля 50 віконних блоків вартістю 200 тис.грн, придбано електрокотел для Заліськопершої ЗОШ за ціною 25 тис.грн та вентиляційне обладнання для Довжоцького НВК вартістю зверх 23 тис.грн. Також було закуплено учнівські парти та класні дошки (115 тис.грн), 2 мультимедійних комплекси для Довжоцького НВК та Орининської ЗОШ (100 тис.грн), 10 ноутбуків (120 тис.грн), посуд (50 тис.грн) та LED-лампи (40 тис.грн) для шкіл. Наразі триває капітальний ремонт (утеплення) 2-х корпусів Довжоцького НВК бюджетом майже мільйон гривень, проводиться реконструкція даху та перекриття Чорнокозинецького НВК на суму зверх 2250 тис.грн.

Підтримали фінансово облаштування навчальних закладів своєї округи сільські ради: 140 тисяч делеговано на закупівлю меблів для Кам’янської ЗОШ, 100 – на поточний ремонт актового залу Кадиєвецької ЗОШ, 50 – для придбання кухонного інвентаря та обладнання для Довжоцького НВК, 50 тис.грн – для облаштування тротуарною плиткою центрального входу Пановецької ЗОШ, 10 – на придбання обладнання для Нагорянського НВК.

Юлія ЛІЧКЕВИЧ.

Додати коментар